tag:blogger.com,1999:blog-5977586793633090853.post2021676643958075196..comments2022-06-22T11:03:32.695-07:00Comments on Simply Red: Marathon Racer sneller dan Moireesimply redhttp://www.blogger.com/profile/00814381802602530460noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-5977586793633090853.post-69152253909027605612010-08-06T12:36:25.559-07:002010-08-06T12:36:25.559-07:00Hey Paul,
Welke Super Sealant gebruik je? De stan...Hey Paul,<br /><br />Welke Super Sealant gebruik je? De standaardversie of een andere? Mijn ervaring is dat de standaardvariant niet geschikt is voor meer dan 5 bar. Ik ben nu bezig met de Race-variant te proberen maar heb daar (voor zover ik weet) nog niet lek mee gereden. De Race-variant zou meer druk moeten aankunnen.Quemohttps://www.blogger.com/profile/01161600329206696653noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5977586793633090853.post-57063360783811846962010-06-27T15:48:26.468-07:002010-06-27T15:48:26.468-07:00Hoi Wim,
Er zijn nu al zoveel velomobielers die a...Hoi Wim,<br /><br />Er zijn nu al zoveel velomobielers die afscheid hebben genomen van PM dat ik de tel kwijt ben geraakt. Gevoelsmatig, oké. Maar een dikke 500 gram extra juist aan je aandrijvende achterwiel maakt heel veel uit. De winnaar uit jouw laatste test is de Duarano op 10 bar... over discomfort gesproken ! Ik heb durano's om mijn voorwielen gehad en het zijn massieve tuinslangen. Je Velomobiel trilt alle kanten op. De Racers van 40 mm maken nét het verschil. Iets breder dan bijv de kojaks. Net wat meer comfort. En smal genoeg om tot 8 bar te gaan. Met veel snelheid als gevolg. René van de Berg was verbaasd over mijn snelheid met mijn Strada afgelopen zaterdag. Continu kon ik 40 + snelheden vasthouden. Het ging echt makkelijk, terwijl een strada toch een stuk minder aerodynamisch is. Maar laat het maar een geheim blijven, nog even ;)simply redhttps://www.blogger.com/profile/00814381802602530460noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5977586793633090853.post-62958141958500522162010-06-27T15:05:01.321-07:002010-06-27T15:05:01.321-07:00Hi Paul,
Tijdens mijn testen op de weg van 2009 he...Hi Paul,<br />Tijdens mijn testen op de weg van 2009 heb ik de PM 54 niet boven 5 bar getest. Daar bleek de PM zelfs op 3 bar lichter te lopen dan de Racer op 6 bar. Kijk maar eens op:<br />http://wimschermer.blogspot.com/2009/03/test-26-achterbanden-rear-tires-quest.html<br />Los van hoe ver een band loopt, vind ik 7,5 bar in een achterband, met uitzondering van een spiegelgladde racebaan onverantwoord. Bij deze druk dribbel je op slecht wegdek alle kanten op. Ook is de broodnodige betere wegligging achter, vooral bij winterse omstandigheden, bij een hoge druk sterk nadelig. Een PM 54 harder oppompen dan 5 bar geeft nauwelijks winst.<br />Nog een voordeel van de PM 54 vind ik dat als ie lek raakt, hij de fiets volledig bestuurbaar houdt. Het idee dat de fiets beter accelereert is echt iets van tussen de oren. Als een achterband 500 gram lichter is op een totaal gewicht van 120 kg, dan is er minder dan een half procent voordeel. Ik betwijfel of je dat zult merken.<br />Groeten,<br />WimWim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.com