woensdag 9 maart 2011

nieuwtjes




De afgelopen weken heb ik steeds korte tochten gereden. Elke dag wel even in de Strada (het blijft een verslaving) maar geen grote tochten. De GoCycles houden het buitengewoon prima. Niet lek te krijgen en ongekend comfort. Er was iemand die me er tijdens de laatste oliebollentocht op aan sprak: vering haal je uit de vering en niet uit de banden. Nou...vergeet het maar. Eens met Gocycle op de voorwielen gereden en je bent verkocht. Ik reed altijd met een reservewiel in mijn bagageruimte maar daar ben ik nu mee gestopt. De Gocycle voorband valt zeer ruim om de velg en is zonder bandenlichters te monteren. Bij een lekke band zet ik nu een steuntje onder de wielkast. Het wiel kan dan vrij ronddraaien. Vanaf nu heb ik alleen nog binnenbanden met een Frans ventiel (SV 7). 1 Binnenband heb ik al licht opgepompt (met Racing sealant erin) in mijn strada. De oude wip ik er uit en de verse leg ik er in no time om en ik monteer de Gocycle snel met mijn handen. Oppompen...klaar ! Scheelt toch weer een kilo ;-)
Verder heb ik besloten om, mits hij mooi past, een racekap bij Wim Schermer te bestellen. De kap ziet er wel érg gelikt uit en is een mooie aanvulling op de schermpjes die ik al heb. Binnenkort ga ik een "proefpassing" doen bij Wim. De aerobult van de strada is wat breder dan van de Quest. Misschien dat hij niet past, we zullen zien.
De eerste grote tocht is 25 maart naar Schoorl. We gaan daar op zaterdag weer aan het familie-vakantiehuisje werken. Waarschijnlijk vertrek ik maandag weer naar Tricht.

4 opmerkingen:

Rene van den Berg zei

Hé Paul,

Waar is jullie vakantie huisje in Schoorl? Waarschijnlijk kijken wij er bijna op uit vanuit Bergen (we wonen aan de rand, kijken zo de polder in). Je kunt altijd even langsrijden voor een bakkie of voor een tochtje in de buurt. Joseph Bech Nes 3.

René (weet je wel van die tocht van Goirle naar Bergen vorig jaar met mijn oude Quest)

Mick zei

Hoi Paul,

Jouw idee om 'n reserve wiel mee te nemen ben ik nu net sinds enige weken gaan toepassen. Reden is dat ik nu 4 van die wielen heb (via de Limit).
Helaas nog niet 1 keer nodig geweest en nu het weer wat warmer wordt denk ik dat ik er ook maar weer mee op ga houden!

Mvg Mick

simply red zei

Hoi Rene,

Het huisje staat in een bosje tegenover het Broederschapshuis aan de Oorsprongweg (als je langs de duinen naar Groet rijdt). Je weet vast wel wat ik bedoel.
Bedankt voor je gastvrijheid, ik houd je aanbod in gedachten. We blijven ook wel eens een week in Schoorl, dan is het zeker mogelijk om eens een tocht te maken.

Groeten,

Paul

simply red zei

Hoi Mick,

In de winter en als ik diep in de avond op pad ga gooi ik nog steeds het reservewiel achterin.
Er zijn van die momenten dat je geen lastige klus wilt en gewoon 1 boutje wil los- en vastschroeven, meer niet. Maar de GoCycle ligt zo ruim om de velg dat een binnebandwissel nu ook erg snel en makkelijk gaat.

Groet,

Paul.