Zaterdag, 5 juni: CycleVision-dag !! De avond ervoor hebben we de strada wonder boven wonder in de chrysler voyager weten te proppen. Ik heb gekozen voor 3 maal Marathon Racer-vouw. Alle drie 40 mm breed en op 8 bar (2 bar boven het max van 6 ) Vrijdag heb ik deze combi getest en ik reed moeiteloos naar de eerder behaalde maximum snelheid van 54 per uur. Mijn oude achterband, Furious Fred, vertoont veel scheurtjes in de wang en die band is zo dun dat ik het niet vertrouw; het zal je maar gebeuren dat je de band scheurt na een half uur racen. Mijn starttijd was 10.13 uur. De sfeer was weer gemoedelijk, Kees van Hattem hielp me met het bevestigen van de transponder, kennis gemaakt met Juffrouw Katje (waarom heet zij in hemelsnaam zo?) de Quest van Xander Niezing net weten te behoeden voor een botsing met een auto (Quest ging er op de parkeerplaats alleen van door ) en me daarna klaar gemaakt voor de race. Ik heb gekozen voor mijn ventilatie-deksel met scherm . Veel ventilatie dus want het was al warm en het scherm staat op ca 20 cm. Normaal valt mijn hoofd daarachter weg, maar mijn veel te hoge Aldi race helm gooit roet in het eten. Die steekt als een vlag boven de bult uit..jammer. Volgende keer moet ik zo'n minimalistisch super ventilerende helm hebben. Echt precies om 10.13 werd er afgeteld en kon ik starten. Eerst de brug opklimmen en dan de afdaling en een eerste blik op de kilometerteller: 49. Wouw...als ik dat eens vast kon houden. Maar de weg wordt weer vlak natuurlijk ,de eerste paar ronden kon ik in de buurt blijven van de 47. Lang niet gek, maar mijn ademhaling was te snel. Dit houd ik nooit een uur vol. Rond de 45 ging het beter...maar wat zie ik in mijn achteruitkijkspiegel: een gele quest met een witte racekap. Dat moet Wim Schermer zijn. Ik wist dat ik nog een kwartier met hem rondjes zou rijden.. dus het gas er maar weer op. Maar Wim rijdt me net effies te hard. Hij haalt me in en ik probeer hem te volgen. Weer 49 per uur. Onhoudbaar voor mij. Perfect materiaal natuurlijk ;-) . Ik laat hem gaan en ga terug naar de 45 per uur. Zou mooi zijn als ik hier mee kon finishen. Een blik op de tijd...wat!!...pas een kwartier aan het fietsen. Wat kan een uur dan lang duren. Zo nu en dan haal ik een quest in..altijd leuk natuurlijk. Maar ik word ook ingehaald door low racers met staart en af en toe glijdt er een carbon vinnetje langs me heen. Wat gaat die man hard! Na 3 kwartier zie ik soms 42 op de teller: dat laat ik me niet gebeuren: duwen en trekken met die trappers: het moet 45 worden. Na een uur mag ik eindelijk stoppen.. die rothelm mag af, de deksel er af en nog één rondje uitrijden met de wind in mijn gezicht. Wat een heerlijke race was dit. Mooi parcours, leuke lengte en elke 3 minuten zie je het publiek weer bij de finish..perfect!! Alles was beter dan verleden jaar in Tilburg. Organisatie en publiek: bedankt. Dit was een heerlijke dag.
Na de race gezellig gepraat. Herman kwam uit zaltbommel en had 125 km gefietst. Lexan bij Wim opgehaald. En de uitslag bekeken: 44,4 km per uur. Hoe verzin je het. Maar ik ben erg blij met deze tijd. Mijn strada is prima blijkt hier uit. Wil je sneller dan moeten die wielkasten dicht, de staart langer en scherper en moet je een racekap gebruiken. Maar ik trek makkelijker en lichter op, kan alle bochten maken en last but not least: hij past gewoon in de auto.
Sloten...tot volgend jaar !
Nog even een link naar een foto gemaakt door Eddo Kloosterman, waarvoor bedankt trouwens. Op de foto is goed te zien hoe ik achter mijn scherm zit. Wat mij betreft een ideale combi van ventilatie en aerodynamica. Alleen jammer van die helm :(
6 opmerkingen:
Goed gedaan man... vorig jaar in Tilburg had ik 38 km/h gemiddeld op de teller staan (1 uur race). 'k Zie trouwens dat je m'n zwarte Sinner Mango+ (genaamd Velox Incendia) ook op de gevoelige plaat heb gezet. 'k Kon er zelf helaas niet bij staan, maar Sinner vroeg of mijn fiets wel naar A'dam mocht.
Hoi,
De flits geeft nog een extra "light my fire" effect, echt een mooi en orgineel ontwerp. En in Tilburg waren de omstandigheden veel minder ideaal. Niet te vergelijken met zaterdag.
Groeten,
Paul Dijs
Ik was eigenlijk naar de start gekomen om even kennis met je te maken.
Achteraf gezien moet ik ook vlakbij geweest zijn maar 'Juf Katje' dekte je volledig af met haar poses voor de camera.
Leuk extrovert ding idd, kattig? En toen reed je 't asfalt op.
Groet Mick
Graag gedaan :)
Het zag er best wel goed uit tijdens de 1 uurs race, je ging wel redelijk vlot. En zo te lezen ben je zelf ook tevreden.
Mvg, Eddo
Dag Paul
Ik krijg binnen kort ook een Strada Omdat jij er al een poosje mee rij wil ik graag weten of jij nog aanpassingen wenselijk zou vinden zoals bredere velgen, grotere trommelremmen, ander voorlicht enz.deze veranderingen worden nu door enkele Quest rijders gedaan.
Ik hoor graag wat je adviseert
Groet, Katinka Fransman
Hoi Juf Katje (snap je bijnaam nu),
Voordat ik mijn Strada bestelde heb ik gevraagd aan Ymte of het goed was om bredere velgen te nemen. Zijn antwoord was: de huidige breedte is precies goed, ik zou er niks aan veranderen. De fiets wordt alleen maar zwaarder en de banden passen niet beter. Dan de remmen: ik zou wel jagwire kabels nemen, maar de normale remmen zijn verder uitmuntend. Ik sta supersnel stil. De grotere trommelremmen zijn echter nog beter. Ik weet alleen niet of dit relevant is; goed is goed zou ik zeggen. Voorlicht: standaard is B & M. Ik heb niet de behoefte om het te veranderen. Maar ook hier geldt weer: er zal wel iets beters (en duurders) op de markt zijn. Ik vind de verlichting prima. Knipperlichten en een claxon zou ik niet willen missen. Tegen de tijd dat ik mijn nieuwe Strada krijg ga ik echter wel overwegen om voor de lichtste versie te kiezen. 10 kilo er af lijkt me erg fijn. Ook raken de brede zware standaard gemonteerde PM banden uit de gratie. Steeds meer fietsers vinden ze te zwaar lopen. Met bijv Kojak of in mijn geval Marathon racers op hogere druk ben je even snel of sneller maar trek je veel sneller op.
Succes verder en tot ziens,
Paul.
Een reactie posten