zaterdag 20 augustus 2011

schermpje 0.8 km/uur sneller bij 35 km/uur

Vandaag heb ik een uur lang heuveltraining gedaan. Brug op, 35 per uur naar beneden. Keren, weer brug op en naar beneden. Keer op keer tot ik er spierpijn van had. Ik wilde nu wel eens weten hoeveel ik harder ga met Wim's schermpje bij een snelheid van rond de 35 per uur. En telkens ging ik zonder scherm 34,2 en met scherm 35 per uur. Er zat wel eens 0,1 km/uur verschil tussen maar echt niet meer. Volgens mij is dit een erg betrouwbare meting. Steeds heb ik exact dezelfde lijn aangehouden (links langs de witte markering). Binnen 5 minuten kon ik 2 testen doen, met en zonder vizier. Factoren wind en luchtdruk kunnen binnen die tijd nog niet snel veranderen. verder blijven alle factoren gelijk. Zelfs mijn houding in de strada, de stand van de voet op het pedaal, de stand van mijn hoofd en de startsnelheid blijven gelijk. Er is boven op de brug namelijk een gootje. Daar sta ik met beide voorwielen in en ik start door daar de wielen net uit de goot te drukken. De zwaartekracht doet de rest . Wat mij betreft een prima score voor een stukje lexan. Ik zit ook nog eens uit de wind en ik kan weer Genesis luisteren en Peter Gabriel verstaan zonder teveel windgeruis. When the lamb...Lies down..

3 opmerkingen:

Marc zei

... on BROADWAY !! :-)

Op mijn Quest blijft het mini-vizier ook zitten, om dezelfde voordelen. Minder wind in je gezicht is gewoon een stuk prettiger. Lekker naar Marillion luisteren...

Corn-Dolly zei

Geen idee hoeveel het scheelt bij mij, maar het scheelt. Zeker met tegenwind. Die rust is het grootste voordeel. Geen muggen, spinrag en regendruppels in mijn gezicht. Ik luister naar het gezoem van mijn (voor)bandjes en helaas het ratelen van de kettingrol.

klaas de jong zei

Wauw, Paul, sla The Carpet Crawlers niet over he!