maandag 28 maart 2016

Nieuwe Strada

Pont Wijk bij Duurstede 6:30



zo schoon is hij maar 1 keer..

oud (links) en nieuw




accu controle

links nog draaiversnelling, rechts duimshifters.


handig als je 12 volt hebt: usb


dakje ligt vrij van body

stalling (zonder hoes)



Strada 5 is verkocht. Daarvoor in de plaats Strada 229. Nog getwijfeld of ik mijn oude fiets nog opnieuw zou laten spuiten, maar toen ik verleden week deze nieuwe "im Stock" zag staan was ik snel om. Niet alleen nieuwe lak, maar eigenlijk vrijwel alles nieuw: shifters, 10 speed versnelling, li-ion accu, 80 lux-koplamp, carbon kuip, 5 kilo lichter, alles beter en lichter. Omdat mijn fiets veel buiten staat is de oude gelcoating erg verbleekt. De nieuwe autolak is veel minder UV-gevoelig en ik ga de fiets nu ook stallen onder een hoes. Zaterdag heb ik de fietsen gewisseld. Lekker zo vlak voor de pasen, nieuw leven.. 


16 opmerkingen:

Wim Schermer zei

Hi Paul,
Proficiat met je nieuwe Strada. Er is inderdaad heel veel verbeterd en dan moet je heel sterk in je schoenen staan om niet om te gaan. Je leeft maar één keer, gewoon doen dus.

Wilco Pompert zei

Gefeliciteerd Paul!

Erwin zei

En leuk om je in levenden lijve tegen te komen, toevallig omdat ik ook in Dronten was om mijn eigen fiets weer op te halen.

Ik wens je weer veel veilige kilometers zónder lekke banden!

Groet

Erwin en Tante Lies

Wim zei


Mooi om oud en nieuw zo naast elkaar te zien staan.

Blijkbaar bevalt de Strada goed, want je blijft het merk trouw.

Belle zei

Gefeliciteerd met je nieuwe fiets!

Piet zei

Dat is echt een fonkelend nieuwe fiets! En als je ziet wat er allemaal verbeterd is in enkele jaren tijd kan je beter nieuw kopen dan investeren in je oude fiets. Dergelijke verbeteringen zijn alleen niet zo zichtbaar aan de buitenkant van de fiets en verleiden potentiële kopers daarom minder dan bij een nieuw model.

Unknown zei

gefeliciteerd Paul

Kunnen we je avonturen nu weer volgen via Simply Red ?
Groetjes Astrid en Herman.

Pé Koomen zei

Gefeliciteerd Paul, merk trouw bewijst kwaliteit.

Wijnandt zei

Gefeliciteerd met de nieuweling !!! Een nieuwe lente, een nieuw geluid... (gedichtregel van Gorter)

Grappig, die foto en profile van je Strada met het dakje (nr. 3 van 14): eerst zag ik niet dat 't een velomobiel was en vond het een heel kek sportautootje 8-)

Veel mooie, snelle en veilige km's!

Erwin zei

Van harte gefeliciteerd. Het is een prachtige fiets!

De Bobslee zei

Proficiat Paul! Pracht fiets, en precies de juiste kleur!

paul-strada zei

Allemaal bedankt voor de leuke reacties! Ik heb nog geen moment spijt gehad van deze keuze; wat een heerlijke fiets!

stradaatje zei

Hey Paul, merk je een groot verschil met je oude Strada ? Zit ook te overwegen om te vernieuwen, maar twijfel nog tussen een Quest of Strada ....

simply red zei

Hoi stradaatje: jawel, veel verschil. Het rijdt strakker, directer en lichter. Met 10 speed heb ik nu de 42-15 er bij, en die miste ik bij 9. Een quest is natuurlijk vanaf 35 per uur (of zo?) sneller, maar onhandiger in onderhoud. Maar de voor en nadelen ken je wel. Ik blijf bij de strada 😉

marcel beekmans zei

hoi paul

feli met je nieuwe bolide,
je bent nu inmiddels vier maand veder,
de WOW factor ( zoals ymte hem noemt ) is voorbij ( je zal ongetwijfeld happy zijn nog )
wat zijn de dagelijkse verschillen met oud en nieuw?

VeloTeĵo zei

Ha die Paul, je nieuwe Strada ziet er mooi uit en inderdaad met veel kleine verbeteringen, rood is nog steeds een van de mooiste kleuren !
Veel plezier met je nieuwe Strada.
Theo