zondag 9 november 2014

zonneklep in vizier













Nu het wat kouder is geworden heb ik mijn versatile-dak verwisseld voor mijn vertrouwde racekap.
Toch wel weer fijn, zo'n warm huisje. Wat mij echter tov van mijn vorige dak opvalt is dat ik veel last heb van de zon.  De zon staat in dit jaargetijde wat lager en geeft onaangenaam veel verblindend licht in mijn kap. Omdat het toch tijd werd voor een nieuw vizier heb ik een nieuwe geknipt. Met een sjabloon heb ik daarna een zwart zonnescherm gespoten aan de binnenzijde van het vizier. Vanmiddag scheen de zon weer uitbundig en kon ik mijn frutsel uitproberen. Het resultaat is een blijvertje: wat een genot! Zonder zonnebril gefietst en ik houd een prachtig overzicht over de weg, de velden, de bossen en een klein stukje lucht. Daarboven is het donker. Weg zon.