zondag 9 mei 2010

Giro d'italia etappe 2








































Vandaag vertrekt de giro vanuit Amsterdam en finisht in Utrecht. Rond 15.15 zal het peloton langs Wijk bij Duurstede rijden. Via de lekdijk zullen ze dan naar Schalkwijk rijden. Dit is de noordlekdijk. Ik ga ze proberen bij te houden aan de zuidkant. En nu maar hopen dat de TV~helicopter me in de gaten krijgt ;-)
Geen geweldig spektakel is het geworden. De lekdijk-zuid is gewoon te ver weg van zijn noordelijke broertje. In de verte zag ik om half4 de helikopter aan komen en zag ik de kopgroep over de dijk gaan. Met een gangetje van 43 kon ik ze simpel bijhouden. Vlak voor Culemborg ben ik gestopt want daar zouden ze afslaan naar Schalkwijk. Daar nog wat plaatjes geschoten van het peloton wat met 5 min achterstand voorbij kwam. Op het snelle fietspad van Culemborg naar Tricht nog maar eens kijken of de Marathon racer/Furious Fred-combi echt snel is. Zonder wind mee (maar in de zij) reed ik nu 57 maximaal. Maar liefst 5 km/uur sneller dan mijn oude record. Niet gek voor een strada !

Geen opmerkingen: