donderdag 26 november 2009

Gebruikerservaring Strada

Op www.ligfiets.net is een rubriek waarin gebruikers van hun fiets een recentie kunnen schrijven. De strada werd nog niet beschreven dus hier mijn verslagje:

Sinds 5 weken ben ik in het bezit van Strada 5. Voor mij is het de perfecte velomobiel. Hij is relatief licht in gewicht en daardoor trekt hij zeer rap op. Ik heb een jaar met een Quest gereden dus ik kan de 2 fietsen met elkaar vergelijken. De open wielkasten geven de gelegenheid om dikke 47 mm perfect moirees te monteren. Daarvoor krijg je veel comfort, weinig rolweerstand (zie metingen Wim Schermer) en een korte draaicirkel. De body is tegenwoordig gemaakt van een mengsel van polyester en carbon waardoor je niet meer zo angstig hoeft te zijn voor barsten en deuken als je op het materiaal drukt. Dan de snelheid.. Zoals al gezegd; deze fiets trekt snel op en tot de 30 per uur merk ik geen verschil met de Quest. Sterker nog, ik heb soms het gevoel bijna weerstandsloos te trappen, zo makkelijk gaat het. Daarna merk je dat de echte topsnelheden van de Quest minder makkelijk (of niet) te bereiken zijn. Langdurig 45 rijden is er niet bij. Overigens heb ik de 50 al eens aangetikt (geen wind, vlakke weg) Wil je dat wel: kies dan een Quest. Dan moet je wel langdurig meer dan 200 watt kunnen trappen( en dat is dus niet mijn ding). Ik heb gekozen voor een Velomobiel-dakje (aanrader), claxon, knipperlichten, twee buitenspiegels en keramische lagers. Ik ben zeer gelukkig met deze fiets en mijn volgende zal dan ook weer een strada worden.

Geen opmerkingen: