dinsdag 10 november 2009

Linschoten


Zondag maar eens op de koffie bij mijn moeder in Linschoten. Zij is 88 jaar en woont nog zelfstandig. Ze wilde graag een nieuwe portable Radio/CD-speler. Ik heb deze zaterdag gekocht en de doos met inhoud past gelukkig prima in de strada. Om half 12 vertrokken. Het weer was schitterend (in Noord-Holland de hele dag mist begreep ik), vrijwel windstil en een felle zon. Beetje winters karakter want het beetje wind wat er was kwam uit het oosten. Leuke schaduwfoto:



Om half één kwam ik aan. 40 km in anderhalf uur is voor mij prima. De rit ging heerlijk ontspannen met een snelheid net in de 30 per uur. In Vianen is een stuk klinkerweg waar ik met de Quest altijd een verselijk kabaal maakte en stuiterend over de weg ging. Met de Strada hoor ik hier bijna niks meer van, een verademing dus. Die dikke banden doen hun werk goed. De radio werd goedgekeurd, 2 bakken koffie werden genuttigd en de gevulde koek moet weer voldoende energie geven voor de terugreis. Om 3 uur terug en weer over de Viaanse brug over de lek:



Zon in de rug bij Hagestein:



Dankzij de inspanning van de locale fietsersbond is er tegenwoordig een schitterend snel fietspad evenwijdig aan de spoorlijn Culemborg-Geldermalsen gekomen. Er was alleen wat zijwind, ik voelde me nog goed dus ik wilde de strada nog eens testen op zijn topsnelheid. Verscholen achter mijn windschermpje haalde ik nu een snelheid van 50 per uur. Bij 8 graden geen slecht resultaat.
Totaal heb ik nu 362 km gereden en ik begin goed te wennen aan deze fiets.

Geen opmerkingen: