woensdag 23 december 2009

Beurt en een nieuwe Quest


Mijn Strada staat warm te worden in de berging naast mijn praktijk. Herman krijgt een nieuwe Quest en na enige aarzeling heb ik besloten om morgen met hem mee te rijden naar Dronten. Dat wordt dan een rit van totaal 200 km. Soort elfstedentocht dus. Morgen om 6 uur weg. Het zal me benieuwen hoe de wegen zijn. Er ligt nog veel sneeuw op de weg, alhoewel het vandaag flink dooit. Vannacht wordt er echter weer matige vorst voorspeld...wordt het een glijpartij? Afwachten maar, we hopen rond half elf in Dronten aan te komen. Mijn fiets krijgt een 1000-km beurtje. Beetje nakijken alles. Versnellingen lopen niet zo lekker als in het begin, er zit een rammel achterin alhoewel die wel weer eens verdwenen zou kunnen zijn want ik viste net een moer uit de kettinggoot. Maar waar komt die moer vandaan...? Grootste euvel is dat mijn Strada vanaf de eerste kilometer erg graag naar rechts wil. Laat ik het stuur even rustig op mijn buik liggen, zit ik meteen in de rechter-berm. Onrustig dus. En volgens mij kost het tegensturen weer wat energie en snelheid. Zometeen route importeren in de Garmin. Brillen, wanten, dassen bij elkaar zoeken en wat voedsel inslaan. We hopen op een mooie rit !

Geen opmerkingen: