maandag 28 december 2009

oliebollentocht 2009



















Dit jaar was de oliebollentocht op 28 dec, een maandag. Om 6 uur ging de wekker, vroeg op, want we moesten de groep Belgen loodsen naar de start in Utrecht. Het weer was mooi droog. Vanaf kwart voor 7 zat ik warm ingepakt op een stoel naast de strada met een telefoon in de hand. Herman en Jan hadden de Belgen opgevangen in een tankstation in Zaltbommel en ik wachtte op het telefoontje van Herman ten teken dat ik kon gaan rijden. Om 7 uur toch Herman maar even gebeld en sms gestuurd. Geen antwoord. Kwart over 7 bellen: niks. Uiteindelijk belde Herman mijn huistelefoon. Hij had al wat smsjes naar mij gestuurd maar bij mij was niks aangekomen. Ze stonden al in Meteren.... Dus ik als een gek in de fiets en we ontmoettten elkaar in Geldermalsen. Vandaar snel naar Culemborg gereden en bij de veerpont kennis gemaakt. Jonathan, Jan, Tihamer, Teun en Rudi. Leuk koppeltje zo met veel verschillende velomobielen en al (!) twee strada's (en later zou er nog een oranje strada aansluiten). In een mooi gelijkmatig tempo reden we probleemloos naar de start in Utrecht overvecht waar om iets over half tien aankwamen. Een uurtje om bij te komen, op te warmen en koffie te drinken. Een gezellige drukte in de kantine en dé gelegenheid om eens kennis te maken met mensen die ik alleen van het internet ken. Leuk om het gezicht er eens bij te zien en een echte stem te horen. Hier en daar een hand gedrukt en het maar over één onderwerp gehad: velomobielen. Om half elf moest onze groep starten. Nog best link om door zo'n drukke stad te rijden en bij veel kruispunten door rood te rijden. Met dank aan de helden die dwars op de weg parkeerden om de automobilisten te laten stoppen. Een nadeel van het rijden op een doordeweeksedag trouwens; er was deze dag best veel verkeer op de weg. Mensen die werken en ergens op tijd willen en moeten zijn. Geef mij maar een rustige zondag zoals vorig jaar. Na een pauze bij de Dom waar mijn vrouw en kinderen ons begroetten en veel foto's gemaakt werden richting Rivierenwijk. Hier heb ik als fysiotherapeut 10 jaar gewerkt en ken ik de omgeving goed. Leuk om daar weer eens doorheen te rijden. Langs het Amsterdam Rijnkanaal richting de Meern en via kruip door/sluip door weggetjes naar Haarzuilens. Wij zaten waarschijnlijk in de warme chocolademelkhoek, de koffiekan bleef halverwege ergens steken denk ik ;-) maar alles smaakte prima. Alle lekkebandenrijders daarna voorbijgevlogen en voordat ik het wist was de tocht al ten einde. Mooie tocht, mooi weer, gezellig, lekkere oliebollen, gewoon volgend jaar weer !

1 opmerking:

marcel beekmans zei

het was idd een super leuke dag!
o ja hoor ik loods je graag ff door Amsterdam heen hoor geef van te voren maar ff een gil!

fijne jaar wisseling! en doe voorzichtig aan he!

groet marcel