donderdag 6 mei 2010

Marathon Racers



Vandaag kreeg ik de Marathon Racers 40-406 binnen. Ik wist niet dat er ook draadbanden van dit type bestonden, maar deze kreeg ik dus geleverd van Velomobiel.nl. Eén voorwiel heeft de vouwband al, de ander krijgt een draadband . Kan ik meteen eens kijken of er na een paar duizend kilometer verschil in slijtage te zien is. Ik zet de banden op iets meer dan 7 bar. Ik voorzie geen velgproblemen bij deze druk, de breedte valt me erg mee. Eigenlijk is dit de mooiste maat voor deze velgen vind ik. Het uitpuilende karakter van de PM's staat niet echt mooi en dat heeft de racer niet, terwijl hij wel lekker veel volume heeft. Na een paar 100 meter wist ik het eigenlijk al: ik kan weer snel optreden, veel demping, lekker sturen en hij rolt op 7,5 bar heel licht. Boven de 30 gaat hij een beetje zingen maar ik geloof niet dat het me stoort. Eenmaal op de gewenste snelheid houd ik die snelheid ook heel makkelijk vast en als ik stop met trappen loopt de snelheid maar heel langzaam terug: rolweerstand oké dus. Met antilekvloeistof in de binnenband ben ik ook niet bang voor een lekke band ( de band staat nl bekend als behoorlijk lekgevoelig). Ik geloof dat ik verkocht ben.

Geen opmerkingen: